Pavasarį plušėjęs įrašų studijoje Šiaulių kamerinis orkestras „Camerata Solaris“ rugsėjį pasitinka įamžinta kokybiška muzika. Klausytojams jau prieinamas orkestro drauge su scenos kolegomis įrašytas Česlovo Sasnausko Requiem (1915)/ Vilhelmo Čepinskio autorinė versija styginių orkestrui, 2024 (kūrinį galite klausytis Šiaulių miesto koncertinės įstaigos „Saulė“ YouTube kanale, paspaudę ant jo pavadinimo).
Gegužę Valstybinio Šiaulių dramos teatro Mažojoje salėje, akylai prižiūrimi garso režisieriaus Pauliaus Trijonio, kartu su orkestru prie profesionalaus įrašo darbavosi Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“ (meno vadovas ir vyr. dirigentas Linas Balandis), mecosopranas Aurelija Stasiulytė, tenoras Juozas Janužas ir bosas Paulius Prasauskas.
Tuomet vieno iš lietuviškos profesionaliosios muzikos pradininkų, kompozitoriaus ir vargonininko Česlovo Sasnausko Requiem autorinę versiją sukūręs „Camerata Solaris“ meno vadovas ir dirigentas Vilhelmas Čepinskis pasakojo likęs sužavėtas rastomis maždaug 1960 metų mišių gaidomis. Rašydamas savo versiją maestro stengėsi likti kuo arčiau pradinės kūrinio autoriaus minties.
Pirmą kartą viešai Česlovo Sasnausko Requiem, atliekamas orkestro „Camerata Solaris“ drauge su choru ir solistais, nuskambėjo šiemet Vasario 16-osios proga Šiaulių Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčioje.
Č. Sasnausko Requiem – vienas iš trijų šiais metais „Cameratos Solaris“ įrašytų kūrinių. Tikimasi, kad klausytojus iki metų pabaigos dar turėtų pasiekti M. K. Čiurlionio Styginių kvarteto C-moll V. Čepinskio autorinė versija styginių orkestrui bei Ludwigo van Beethoveno V simfonija. Pastaroji, dar vadinama „Likimo simfonija“, gausiai susirinkusiai publikai dar kartą orkestro atliekama „gyvai“ skambėjo vos prieš keletą dienų, Šiaulių miesto 788-ojo gimtadienio proga Prisikėlimo aikštėje. Maestro pavasarį išreikšta viltis, kad įrašyti kūriniai ir toliau gyvuotų, atliekami orkestro muzikantų scenoje, virsta tikrove.
Liubov Yarmoshenko nuotr.