Šią savaitę Šiaulių kamerinis orkestras „Camerata Solaris“ pradėjo įrašydamas ilgai repetuotą ir iki smulkmenų ištobulintą kūrinį – „M. K. Čiurlionio Styginių kvarteto C-moll V. Čepinskio autorinę versiją styginių orkestrui“. „Camerata Solaris“ meno vadovas ir dirigentas Vilhelmas Čepinskis kartu su orkestrantais šį, paties žodžiais, itin rimtą veikalą įrašinėjo Valstybinio Šiaulių dramos teatro Mažojoje salėje, padedant garso režisieriui Pauliui Trijoniui.
Maestro V. Čepinskis skaičiavo, kad orkestras su garso režisieriumi intensyviai darbavosi keturias valandas: „Prieš tai – valanda repeticijai, paskutiniams štrichams sudėlioti, ir toks monumentalus kūrinys įrašytas tik per keturias valandas. Nesitikėjau, tikrai labai geras rezultatas per trumpą laiką“.
Vis dėlto didžiausias ir rimčiausias darbas orkestro meno vadovui ir dirigentui dar priešaky. Gegužę jį turėtų pasiekti pirminis garso įrašo variantas. „Tada prasidės „lipdymai“. Monumentalus darbas su garso takeliu manęs dar tik laukia“, – darbingai nusiteikęs V. Čepinskis.
Maestro žodžiais, orkestrui tai – pirmas rimtas rimto veikalo įrašas, darbas studijoje, todėl muzikantų susikaupimas ir pastangos buvo maksimalios. Paklaustas, kokie yra esminiai kūrinio atlikimo scenoje ir įrašų studijoje skirtumai, dirigentas minėjo, kad nežymios muzikantų klaidos, kurios gali būti atleidžiamos koncertų metu, neatleistinos kūrinius įrašinėjant. „Mikrofonai įrašo metu įpareigoja, juk mes paliekame dalelę savęs istorijai“, – neabejojo orkestro vadovas.
Jis pasakojo, kad mintis įrašyti šį M. K. Čiurlionio kūrinį kilo maždaug prieš dvejus metus: iš karto ne tik pradėjo kurti savo autorinę kūrinio versiją, bet ir jį repetuoti su orkestru. Puikiai muzikos gerbėjams žinomas ir kaip smuiko virtuozas, ne tik dirigentas ir kompozitorius V. Čepinskis, gavęs partitūrą suprato, kad reikia padaryti rimtą, išplėstinę šio kūrinio versiją: „Tai bus pirmoji Lietuvoje šio kūrinio orkestrinė versija, maksimaliai išnaudojant styginių orkestro galimybes. Darbai tebeverda: dar vakar naktį su natų maketuotoju tikslinomės detales. Norint išleisti partitūrą, viskas turi būti idealiai“, – pasakojo tik geriausio rezultato darbe visuomet siekiantis V. Čepinskis.
Maestro pasidžiaugė, kad įrašą spėjo padaryti iki artėjančių 150-ųjų M. K. Čiurlionio gimimo metinių, kurios Lietuvoje bus minimos jau kitais metais. „Gyvai“ Šiaulių kamerinio orkestro „Camerata Solaris“ atliekamą šio kūrinio V. Čepinskio autorinę versiją klausytojai jau turėjo progą išgirsti ne kartą. Dar viena tokia galimybė bus šių metų pabaigoje, kuomet „Camerata Solaris“ viešai pristatys jau išleistus įrašo kompaktinį diską ir partitūrą, kurių leidybą finansuoja Šiaulių miesto savivaldybė.
Šis pristatymas sutaps su šiemet minimu Šiaulių miesto koncertinei įstaigai „Saulė“ priklausančio Šiaulių kamerinio orkestro „Camerata Solaris“ gyvavimo 35-mečiu. Maestro žada, kad jubiliejiniame orkestro koncerte, kuris vyks šių metų gruodį jau atnaujintoje didžiojoje koncertinės įstaigos „Saulė“ scenoje, klausytojams skambės ne tik M. K. Čiurlionis. V. Čepinskio siuitą violončelei „Infinitum“ atliks Mindaugas Bačkus, renginyje taip pat skambės J. Haidno koncertas violončelei ir orkestrui C-dur, diriguos Modestas Pitrėnas. „Kai atvažiuoja Pitrėnas su Bačkumi visada yra šventė. Ir muzikantams, ir klausytojams“, – puikiomis artėjančio renginio nuojautomis pasidalijo maestro.
„M. K. Čiurlionio Styginių kvarteto C-moll V. Čepinskio autorinės versijos styginių orkestrui“ įrašymo momentas.
Darbinė akimirka: šalia garso režisieriaus Pauliaus Trijonio – Šiaulių kamerinio orkestro „Camerata Solaris“ meno vadovas ir dirigentas Vilhelmas Čepinskis bei jo asistentė, pirmasis smuikas Jūratė Stakvilevičienė. Maestro neabejoja, kad šis garso įrašas įeis į Lietuvos muzikos istoriją.
Marinos Visockienės nuotr.